DZIECI, KTÓRE MAJĄ ROZWINIĘTE TRZY FILARY SUKCESU – LEPIEJ SIĘ UCZĄ I CZUJĄ SIĘ SZCZĘŚLIWSZE
SUKCES to osiągnie tego, co jest dla nas ważne i wartościowe.
Mimo, że czasami słyszy się obiegowe stwierdzenie, że „oceny nie są najważniejsze” (bo rzeczywiście nie są, każde dziecko jest wartościowym człowiekiem niezależnie od ocen, które otrzymuje), to jednak KAŻDE DZIECKO CHCE OTRZYMYWAĆ DOBRE STOPNIE , czuć się DUMNE Z SIEBIE, dumne z tego, że jego wysiłek przyniósł najlepszy efekt i CIESZYĆ SIĘ Z SUKCESÓW.
Czy zastanawiałeś/aś się kiedyś nad tym, co różni dzieci, które otrzymują dobre stopnie od tych, które ich nie otrzymują?
Obydwie grupy uczestniczą w tych samych zajęciach, mają te same podręczniki i nauczycieli, uczą się w domu, poświęcają swój czas (dzieci otrzymujące słabsze oceny nawet częściej poświęcają więcej czasu na naukę, gdyż mają dodatkowe korepetycje itp.). Co więc różni uczniów, którzy mają dobre stopnie od uczniów, którzy ich nie mają?
WIELKA TRÓJKA
To czy dziecko osiąga sukcesy w szkole, zależy od złotej proporcji WIEDZY i UMIEJĘTNOŚCI, które posiada, oraz CECH CHARAKTERU, które ma w sobie rozwinięte. Brak sukcesów może oznaczać, że któraś z tej WIELKIEJ TRÓJKI po prostu nie wykształcona jest zbyt dobrze.
W szkole nie rozwija się trzech filarów sukcesu w dziecku (a często nawet się je tłumi). A szkoda, bo…
WIEDZĘ MOŻNA ZDOBYĆ, UMIEJĘTNOŚCI ROZWINĄĆ, A CHARAKTER WYKSZTAŁCIĆ – więc dosłownie KAŻDE DZIECKO może w krótkim czasie zacząć lepiej się uczyć. I można to osiągnąć już po roku pracy z dzieckiem!
Nie wierzysz? – zobacz opinię rodziców, których dzieci korzystają z kursów Akademii Nauki.
https://akademianaukistart.pl
Kursy Akademii Nauki rozwijają TRZY PODSTAWOWE FILARY SUKCESU W SZOLE, dlatego dzieci, takie jak Ola i wiele jej podobnych, zaczynają lepiej zapamiętywać, szybciej czytać, wierzyć w siebie, dzięki temu również ich oceny - mimo, że nie jest to celem kursu - najczęściej się poprawiają – taki swoisty efekt uboczny rozwoju
Te TRZY FILARY SUKCESU DZIECKA W SZOLE tworzą solidną podstawę zwiększenia możliwości intelektualnych i rozwoju emocjonalnego każdego dziecka. Dzięki nim dzieci mogą czuć się spokojniejsze, pewniejsze siebie i szczęśliwsze w szkole. A co więcej, mogą znacznie skrócić czas uczenia się.
Przyjrzyjmy się im bliżej:
I FILAR – WIEDZA – co dziecko wiedzieć powinno, żeby osiągać sukcesy w szkole?
Z naszego punktu widzenia i z naszej ponad dwudziestoletniej praktyki wynika, że dzieci, które mają podstawową wiedzę o własnym mózgu, potrafią skuteczniej i lepiej się uczyć.
DLACZEGO? Bo umiejętność uczenia się, to umiejętność korzystania z własnego mózgu!
Każdy potrafi biegać, ale jeżeli chcesz na tym polu odnosić sukcesy, to poszukasz sobie trenera, który powie Ci jak funkcjonuje Twoje ciało i nauczy cię z tak korzystać z własnych możliwości, żebyś mógł osiągnąć jak najlepsze rezultaty. Dzieci latami uczą się w szkole. Czym? Uczy się ich mózg… A co o nim wiedzą? Czy wiedzą cokolwiek o tym, jak działa ten piękny organ w ich głowie?
Na zajęciach w Akademii Nauki dzieci i młodzież uczą się obsługi własnego mózgu. Dzięki temu mogą uczyć się bez stresu, z łatwością i przyjemnością, bo zaczynają WIEDZIEĆ, ŻE MOGĄ TO ZROBIĆ!
MÓZG JEST JAK MIĘSIEŃ, KIEDY ĆWICZYSZ, STAJESZ SIĘ BYSTRZEJSZY/A!
Dzieci na zajęciach dowiadują się, że inteligencja bierze się ze wzrostu liczby neuronów i synaps, czyli połączeń między neuronami, a liczba i gęstość połączeń między neuronami może się zmieniać – to fakt potwierdzony między innymi przez Jasona Cheina, psychologa z Temple University czy Erica Kandela.
Im więcej połączeń między neuronami, tym MÓZG UCZY SIĘ SZYBCIEJ i staje się BARDZIEJ INTELIGENTNY.
Kiedy dzieci to wiedzą, zaczynają uświadamiać sobie również fakt, że każdy trening, ćwiczenie, które robią na zajęciach sprawiają, że między neuronami przybywa nowych połączenia, i ich mózg DOSŁOWNIE STAJE SIĘ BYSTRZEJSZY. To sprawia, że kursanci chętniej angażują się w trening, a to droga do… sukcesu
II FILAR – CHARAKTER – jakie cechy sprawiają, że dzieci osiągają sukcesy i czują się szczęśliwe?
W Akademii uczymy dzieci o DZIEWIĘCIU KLUCZOWYCH CECHACH SUKCESU I SZCZĘŚCIA, na czele z POCZUCIEM WŁASNEJ WARTOŚCI. Nazywamy je Cechami DIAMENTOWYMI.
Czasami pojawiają się komentarze, że miejscem rozwoju charakteru jest dom.
Zgadzamy się z tym, jednak nie możemy pomijać faktu, że rodzicom bardzo często brakuje wiedzy i umiejętności, żeby robić to dobrze.
Najprostszy przykład: z naszych obserwacji wynika, że rodzice, chcąc podnieść wiarę w siebie swojego dziecka, chwalą je słowami „jesteś taki inteligentny/a”, co jest błędem, bo w dłuższej perspektywie, dziecko chwalone w ten sposób w obliczu porażki czuje się głupsze i zaczyna unikać wyzwań (więcej o tym mówimy na lekcjach pokazowych naszych programów).
Dlatego rodzice, którzy zapisują dziecko na kurs w Akademii Nauki, otrzymują dostęp do platformy neuroLOGICZNI RODZICE, z warsztatami prowadzonymi przez psychologów, podczas których KAŻDY rodzic dowiaduje się jak rzeczywiście skutecznie rozwijać np. poczucie wartości swojego dziecka.
Tak, tak – w kursie bierze udział zarówno dziecko jak i rodzic! Jeżeli obydwie strony są zaangażowane, daje to najlepsze rezultaty i rzeczywisty rozwój wiedzy, umiejętności i charakteru dziecka.
DLACZEGO DLA KAŻDEGO DZIECKA JEST WAŻNE, ŻEBY ROZWIJAĆ SWÓJ CHARAKTER?
Bo… to, jak dziecko wykorzysta swoje zdolności intelektualne i wiedzę, zależeć będzie od tego na ile ma na przykład rozwinięte POCZUCIE WŁASNEJ WARTOŚCI.
Tradycyjna edukacja szkolna skupia się na nauczaniu suchej wiedzy encyklopedycznej. Oczywiście ma to pewną wartość. Jednakże badania pokazują, że żeby w życiu osiągać, to co dla nas jest wartościowe i ważne, potrzebna jest pewna postawa, która wynika z posiadanych przez nas cech charakteru.
Nazywamy je NATURALNYMI CECHAMI PODSTAWOWYMI, na które składają się: POCZUCIE WŁASNEJ WARTOŚCI, ROZWOJOWOŚĆ oraz OPTYMIZM , którym zupełnie nie poświęca się uwagi w szkole.
Czy wiesz, że tylko 3% uczniów uważa, że w szkole mogą rozwinąć swoje poczucie własnej wartości?
Tylko wtedy, kiedy dziecko ma solidnie zbudowany fundament, którego podstawą są wyżej wymienione cechy, może ono zacząć być bardziej sprawcze w życiu. Na kursie robimy wiele ćwiczeń, dyskusji i burz mózgów, gdzie dzieci uczą się, że JUŻ SĄ WARTOŚCIOWYMI OSOBAMI.
Dzieci wierzące w siebie zaczynają w sposób bardzo naturalny rozwijać kolejne cechy sukcesu: SILNĄ WOLĘ, SUMIENNOŚĆ i CIERPLIWOŚĆ (czyli umiejętność odroczenia przyjemności w czasie), a to niezbędne jest do treningu rozwoju nowych umiejętności np. uczenia się.
Psychologowie uważają te cechy za kluczowe i nazywają je NIEPOZNAWCZYMI CZYNNIKAMI SUKCESU.
Dzięki doświadczaniu własnej sprawczości dzieci mogą rozwijać u siebie CIEKAWOŚĆ, ENTUZJAZM i WDZIĘCZNOŚĆ. Na przykład dzieci wykonują na zajęciach dużo eksperymentów naukowych, które rozwijają ich ciekawość, wywołują entuzjazm i zachęcają do zgłębiania tajemnic fizyki, chemii czy biologii.
To wszystko prowadzi do REZYLIENCJI, czyli tego, że dziecko potrafi radzić sobie z przeciwnościami, skutecznie stawia czoła wyzwaniom i umie szybko dochodzić do równowagi emocjonalnej po poniesionej porażce. Rezyliencja jest wyrazem ogólnej wewnętrznej siły charakteru.
CZY MOŻNA ODNOSIĆ SUKCESY, poddając się i zniechęcając porażkami, nie wierząc w siebie, myśląc pesymistycznie, robiąc coś bez ciekawości, entuzjazmu itp.?
Każde dziecko może rozwinąć swój charakter i zacząć lepiej się uczyć!
III FILAR – UMIEJĘTNOŚCI UCZENIA SIĘ I SZYBKIEGO ZAPAMIĘTYWANIA – czyli co każde dziecko powinno potrafić, żeby osiągać sukcesy w szkole?
W SZKOLE NIE UCZY SIĘ DZIECI JAK SZYBKO (I EFEKTYWNIE) SIĘ UCZYĆ.
Nie dziwi cię, jak to jest możliwe, że stawiając dzieciom tak wysokie wymagania w zakresie pamięciowego opanowania materiału, nie ma w programach szkolnych zajęć o tym jak działa mózg i pamięć, nie prowadzi się treningów koncentracji, technik pamięciowych, mind mappingu – których skuteczność jest potwierdzona wieloma badaniami naukowymi, i które znane są przynajmniej od 2 tys. lat?
Umiejętność posługiwania się narzędziami pamięciowymi jest niezbędna do odnoszenia sukcesów w szkole.
Tylko wtedy nauka może sprawiać naprawdę dużą frajdę. Dlatego czasami dzieci, mimo że chodzą na korepetycje, mało z nich wyciągają, bo nie potrafią skutecznie zapamiętywać i tracą wiarę w siebie!
JEDNAK PODSTAWĄ JEST CZYTANIE
Dlaczego? To proste - najlepsi uczniowie najlepiej czytają. Dlatego podstawową umiejętnością, którą dziecko rozwija w naszej Akademii, jest SZYBKIE CZYTANIE z dobrym rozumieniem.
Metody, którymi uczy się dzieci czytania w szkole liczą już sobie blisko 300 lat. Od tego czasu poczyniliśmy naprawdę dużo odkryć dotyczących działania naszego mózgu, na podstawie których można skonstruować dużo efektywniejsze, łatwiejsze i przyjemniejsze metody czytania, które korespondują z naszymi naturalnymi predyspozycjami!
Szybkie czytanie jest najpotężniejszą technologią poznawczą. Pozwala na przetworzenie olbrzymiego pola informacji w krótkim czasie. Na uczenie się w szybkim tempie i z dobrym rozumieniem. Posługując się takim czytaniem dziecko pracuje równocześnie nad poprawą wydolności pamięci, wyobraźnią, koncentracją, wzrasta tempo przetwarzania informacji, myślenia.
Mając takie narzędzie automatycznie zwiększa się ich przestrzeń i czas na rozwój nie tylko w szkolnych obszarach życia, gdyż zadania intelektualne, edukacyjne dziecko realizuje kilkukrotnie szybciej.
PODSUMOWUJĄC. Dziecko żeby skutecznie i z sukcesami się uczyć, potrzebują czterech umiejętności:
umiejętność szybkiego pozyskiwania dużej ilości wiedzy, co każde dziecko może osiągnąć, podnosząc sprawność i jakość swojego czytania ;
umiejętność odpowiedniej organizacji materiału, którego będę się uczyć – i tu podstawowymi technikami są Mapy Myśli, oraz Technika Piktogramów ;
umiejętność zapamiętywania uczonych treści przy pomocy Mnemotechnik / Technik Pamięciowych. Przez cały czas trwania kursu, obydwie te umiejętności są przez dzieci trenowane...
umiejętność opanowania stresu, bo to najczęściej stres blokuje zdolności poznawcze dziecka! STRACH jest najbardziej DESTRUKCYJNĄ EMOCJĄ, KTÓRĄ PRZEŻYWAJĄ DZIECI W SZKOLE.
Czy wiesz, że 80% dzieci i młodzieży wskazuje lęk, jako najczęściej przeżywaną emocję w szkole?
Metody podejścia do ucznia, jego emocji, nauczania, które obecnie są stosowane w szkole, liczą sobie blisko 300 lat
Metody nauczania, którymi posługujemy się w Akademii są bardzo nowoczesne, bazują na najnowszych odkryciach neuronauk i psychologii a przede wszystkim, traktują KAŻDE DZIECKO z szacunkiem, jako czującą, żywą istotę a nie maszynkę do przetwarzania danych i zdobywania ocen.
MYŚLISZ, ŻE DOBRE OCENY W SZKOLE TO KWESTIA ZDOLNOŚCI?
Czasami tak, jednak w 90% to kwestia WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI, którymi dysponuje dziecko i CHARAKTERU – a WSZYSTKIE trzy możesz rozwinąć! To chyba dobra wiadomość dla Ciebie i Twojego dziecka
Jeżeli chcesz zobaczyć, jak to wygląda w praktyce, to zapisz siebie i swoje dziecko na bezpłatną lekcję pokazową.
Przyjdź na Dni Otwarte i zobacz. Przyjdź z dzieckiem. To nic nie kosztuje. Trochę zaangażowania. Spędzicie razem troszkę czasu.
Przez godzinę Ty i Twoje dziecko zadziwicie się możliwościami swojej pamięci, zrobicie ćwiczenia rozwijające poczucie własnej wartości, wykonacie kilka eksperymentów naukowych.
Dowiecie się wielu ciekawych rzeczy, na przykład o chwaleniu rozwojowym. Wyniesiecie dla siebie coś cennego.